Overmoedig.










Is het mogelijk om veganistisch te eten hier in Ecuador. Si.
Bananen, watermeloen, papaja, bonen, pompoen, mango, etc

Heerlijk om middags warm te eten, en dat vind mijn buik stiekem wel fijn.
Sopa, rijst, aardappels, bonen, met groenten.......

Het ging best wel goed, weinig last van diarree of buikpijn.
Tot ik wat overmoedig werd.

Ik weet dat mijn buik erg gevoelig is voor sommige combinaties.
Al schrijvend voel ik mijn maag omdraaien.

Het begon met een ananas als ontbijt, middags banaan met pindakaas.
Tanden gepoetst met kraanwater, en thee die niet lang genoeg was gekookt.

En daar lig ik dan, sinds zondagmiddag ziek op bed.
Warm, koud, misselijk, diarree, hoofdpijn, en veel spierpijn.

Misselijk bij de gedachten aan eten, af en toe een verlossend boer.

Gelukkig kan ik veel slapen, en is de wc dichtbij.

Bah confronterend.
Toch beter mijn grenzen bewaken.
Als een moeder die liefdevol uitlegt waarom het belangrijk is om elke dag te tanden te poetsen.