Vrolijkheid





Of het wat vrolijker kan? 
Vrolijk een ander woord voor blij, het tegenovergestelde van zwaarmoedig?

Ik hoef me niet te verantwoorden, maar het is wel een interessant onderzoek.
Wat is vrolijk voor mij? Wanneer ben ik vrolijk? 

Ik voel me vrolijk als ik op mijn rug zwem. 
Vrolijk wanneer ik kook, voor anderen. Gewoon op gevoel, spelen met groenten, kleur, kruiden, smaken en teksturen. 
Als ik een plantaardig taart bedenk, de ingrediënten bij elkaar sprokkel, het deeg proef, af en toe in de oven gluur of het deeg omhoog komt, en de afwerking.

Dat mijn planten die al jaren mee verhuizen, nu in bloei schieten. 
Uitwaaien op het strand.
Als ik een nieuwe massage-move heb geleerd.
Bij verbindend contact met anderen.

Een eindeloze lijst, die veranderd met de tijd.
Sommige dingen blijven,
wandelen in het bos, fietsen naar mensen die ik liefheb.